Salaatista jäi tonnikalaa, joten päätin käyttää lopun ja löysikin mielenkiintoisen piirakan täytteen, joten ei kun kokeilemaan. Piirakan pohjan ohje löytyy blogistani kohdasta sipuli-paprikapiirakka, joten en lähde pohjan ohjetta kirjoittelemaan. Täytteen ohjeen nappasin www.kotikokki.net -sivustolta.

Tonikala-tomaattimurskatäyte:

1 prk tonnikalaa öljyssä (minulla oli tonnikalaa vedessä)

1 pieni sipuli

1/2 prk tomaattimurskaa (minä käytin Muttia 210 g purkki)

valkosipun kynsi (tai oman mieltymyksen mukaan)

mustapippuria

(suolaa)

2 rkl vehnäjauhoja

2 dl juustoraastetta

Kuullota sipuli tonnikalan öljyssä tai vaihtoehtoisesti rypsiöljyssä. Lisää tonnikala ja kiehauta. Lisää tomaattimurska ja murskattu valkosipuli (minä raastoin tällä kertaa). Anna hautua 10 min.

Lisää vehnäjauhot pieneen vesitilkkaan sekoitettuna. Anna muhia vielä 10 min. Lisää oman maun mukaan mustapippuria. Minä laitoin myös hieman sormisuolaa,

Laita täyte piirakkapohjan päälle ja ripottele pinnalle haluamasi juustoraaste. Paista 200 asteessa n. 20-25 min.Minä paistoin uunin alimmalla tasolla, jotta piirakan pohja kypsyisi paremmin, koska en esipaistanut pohjaa. Sitten ei muuta kuin kahvin keittoon ja iltapalaherkku on valmis.

tomaattimurska-tonnikalapiirakka-normal.

Naapurin rouva ja minä olimme tällä kertaa hiirinä....