Eilen bongasin suklaamuffinsien ohjeen netistä ja päätin kokeilla, koska suklaa on vain niin ihana ainesosa leivonnassa.Tänään täytyy katsoa "Koko Suomi leipoo", jos saisi uusia vinkkejä suklaan käytöstä leivonnassa.

Alla olevia leivonnaisia en ole vielä maistattanut, joten laitan ohjeen, jos leivonnaiset saavat kannatusta. Muffinseja tuunasin sen verran, että kehittelin itse päällä olevan täytteen, jota pursotin myös muffinsien sisälle: vaniljajauheesta tehty täyte, jota eilen leipomista vaniljapullista jäi n. 1 dl verran ja vaahdotin 1 dl kermaa ja yhdistin ainekset. Päällä on hieman tosi hienoksi raastettua suklaata.Vanilja-kermatäyte oli mielestäni ihan käyttökelpoinen, kun sitä maistelin.

amerikkalaiset%20suklaamuffinsit%20n.%20

 

Muffinsit on nyt maistetu ja ne eivät olleet minun mielestäni yhtä hyviä kuin suklaa-appelsiinimuffinit, jotka aiemmin tein. Kokeilemisen arvoinen resepti kuitenkin, jos pidät suklaasta, niin nämä ovat  "tuhtia" tavaraa.

Ohje:

100 g voita tai margariinia

2,5 dl sokeria

2 munaa

1 dl maitoa ( minä käytin kuohukermaa)

4 dl venhäjauhoja

1 dl kaakaojauhetta

2 tl vanilliinisokeria

2 tl leivinjauhetta

0,5 tl suolaa

100 g suklaata

Sekoita pehmeä rasva (minä sulatin rasvan), sokeri, munat ja maito.

Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää vähitellen rasvaseokseen.

Rouhi suklaa ja lisää taikinaan.

Jaa taikina muffinssivuokiin ja paista uunissa 200 asteessa n. 20-25 min. Paistoaika riippuu uunista, minulla riitti 16 min.

Minä lisäsin vielä suklaapalan jokaiseen muffinssiin ennen paistamista, niin tuli vielä "inan" suklaisempaa, yes.

 

Ohjeen löysin: www.hellapoliisi.fi